کد خبر: ۱۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
خودروکار گزارش می‌دهد؛

آیرودینامیک ترین خودروهای حال حاضر دنیا + تصاویر

خوش شانس بودن مردم این نسل در حوزه صنعت خودرو امری است که بسیاری از کارشناسان به آن باور دارند. ما در دوره ای حاض هستیم که خودروها پیشرفت بسیاری کرده و آسایش زیادی دارند، همچنین آیرودینامیک بودن آن ها از خودروهای مسابقه ای الهام گرفته شده است که مسئله ای هیجان انگیز است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروهای مسابقه ای همیشه در بهترین شرایط عملکرد از نظر پیشرانه و طراحی بدنه هستند. بدنه هر کدام از این خودروها با ظرافت بالایی طراحی شده است و آیرودینامیک بالایی دارند. استفاده از طراحی آیرودینامیک خودروهای مسابقه یا اجزای خاص این خودروها در محصولات شهری جذابیت بالایی به خودروها می دهد و البته عملکرد آن ها را چندین برابر می کند. در این گزارش قصد داریم به سراغ آیرودینامیک ترین خودروهای حال حاضر دنیا برویم که ایده طراحی خود یا قسمتی از بدنه را از یک خودروی مسابقه ای الهام گرفته اند.

آستون مارتین والکری


یکی از آیرودینامیک ترین خودروهای حال حاضر دنیا توسط خودروساز مشهور انگلیسی ساخته و روانه بازار شده است. آستون مارتین به جای آن که این خودرو را از بالا و نیروی فشار از بالا به زمین بچسباند از زیر خودرو کانال کشی های خاصی داشته است. کانال های زیرین آستون مارتین برای آیرودینامیک کردن هر خودرویی جواب خواهد داد ولی روی این محصول بیشتر به چشم می آید.

داج وایپر ACR


بال بزرگ عقب، اسپلیترهای بزرگ جلو و دیگر ابزارهای مسابقه ای بر روی بدنه داج وایپر از جمله مهمترین مواردی هستند که چهره این خودرو را تبدیل به یک ماشین مسابقه ای کرده اند اما هنوز هم این خودرو برای خیابان ها ساخته شده است. کیت بدنه خاص AERO که برای این خودرو به بازار عرضه شده است باعث می شود تا داج وایپر ACR یکی از آیرودینامیک ترین خودروهای حال حاضر بازار باشد. این میزان از آیرودینامیکی باعث می شود تا مصرف سوخت به شدت کاهش پیدا کند.

کونیگزگ وان


همانطور که به نام کونیگزگ می خورد از یک سیاره دیگر آمده باشد تا یک خودروی سوئدی باشد، آیرودینامیکی آن نیز بیشتر میخورد از یک خودروی مسابقه ای گرفته شده باشد. بر روی این مدل یک باله متحرک عقب قرار گرفته است که خودرو را در شرایط خاص به زمین میچسباند و نوسانات جلوی خودرو را نیز می گیرد.

مکلارن P1


خودروهای فرمول یک مدرن از سیستم DRS یا سیستم کاهش در مسیرهای مستقیم استفاده می کنند به این صورت که بال عقب در زمان حرکت در مسیر مستقیم و افزایش سرعت به صورت خودکار آیرودینامیک خودرو را افزایش می‌دهد. بسیاری از خودروهای این مورد را در اختیار دارن اما در مکلارن P1 یک کلید بزرگ روی فرمان قرار گرفته که راننده می تواند به صورت دستی آن را تنظیم کند و میزان آیرودینامیک دلخواهش را ایجاد نماید.

پاگانی هیورا BC


شاید به نظر ساده برسد اما باید بگوییم که دو نوع سیستم آیرودینامیک وجود دارد. مورد اول پنهان است و با متحرک شدن برخی قسمت های خودرو مانند بال ها یا دریچه های هوا ایجاد می شود اما مورد دوم سیستم های ثابت و خشنی هستند که نمونه آن را در کیت بدنه دوج وایپر مشاهده کردیم. جالب است بدانید که پاگانی هیورا از هر دو این سیستم ها استفاده می کند تا تبدیل به یکی از ایرودینامیک ترین خودروهای حال حاضر دنیا باشد.


مترجم خودروکار: محمد امین زمانی
منبع : roadandtrack.com

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار